Vuxnas avsaknad av respekt för unga är skrämmande ibland

Idag spelade min dotter fotbollsmatch mot ett lag från Köping.
Fantastiskt hård match och trots att min dotters lag är ett år yngre kämpade de på bra.
De hämtade upp en underläge och förlorade till slut med bara ett mål. De var stolta och glada och vi föräldrar också om det nu inte var för en idiot till kvinna.

Denna kvinna var tillika ledare i motståndarlaget. Ledare och föräldrar får tycka vad de tycka vill om domsluten som domarna tar men till syvende och sist är de de som dömer och har makten i sin hand. Vi får tidigt lära oss att så är fallet och det måste vi alla respektera. Det gjorde inte denna kvinna utan hon skriker åt domarna som är två unga tjejer på tretton år som precis har genomgått sin domarutbildning och detta var deras trejde match de dömde. Hon går till grov attack, gapar, skriker och gestikulerar. Det hela höll på och kunde ha urartat ordentligt när hon också fysiskt ger sig på en ledare från mitt lag genom att putta henne i bröstet med båda händerna. Tack och lov hade vår tränare sans nog att ignorera idiotens attack. Allt detta framför 10-12 flickor, just djävligt snyggt!

Om ledare beter sig på detta vis mot unga domare kommer ungdomsfotbollen snart inte ha några killar och tjejer som vill göra jobbet. De kommer inte dit för att bli spottade på och ta skit, allra minst av ledare som ska vara professionella i sin roll. Jag blir skrämd och rent av förbannad på idoter som henne och tyvärr är det inte helt sällsynt heller. Nej, upp för vuxna ledare som respekterar våra unga domare så de kan växa och känna sig stolta över det de gör.


Heja Thilde, friskt humör!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, man blir alldeles matt...Hur ska dessa ungdomar tordas döma vidare?? De behöver uppmuntran istället för skäll. Och vissa föräldrar borde inte följa med och titta på matcherna. Det är INTE blodigt allvar, det ska vara roligt! Jag undrar om deras barn skäms?? Hade inte Thilde gjort det? Jag vet att Linnea hade "dött" om jag betedde mig på det viset.

2010-06-02 @ 09:33:56
URL: http://prinsessapavift.blogg.se/
Postat av: anna

Men herregud!! tur jag inte var med....

Kram

2010-06-11 @ 07:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0