"Hej på dig skitunge"

Jag tror aldrig jag blivit så glad och lättat över några ord som dem när jag hörde pappas röst i telefonen tjugo över fem nu i morse. Han är vaken, han har livet i sig ännu. Tänk att min älskade pappa har genomgått en levertransplantation för mindre än ett dygn sedan och det första han gör när han vaknar är att ringa till mig. Inget vettigt blev direkt sagt men himmel vilken skön känsla att höra hans röst. Sedan halv sex i förrgår kväll när vi fick veta att det fanns en lever till pappa har jag varit en nervvrak. Nära till tårarna, förvirrad, irriterad, tjurig, rädd, förtvivlad och allt däremellan. Givetvis har jag också hela tiden burit ett stort hopp med mig och det kommer jag fortsätta göra under hela tiden. Det första dygnet är krititskt ur blödningssynpunkt för pappa och den första veckan är extra skör vad gäller själva transplantatet. Det är dags att pappa får lite positivit tillbaks i sitt liv efter alla år som kantats av sjukdom och smärta, jag tror på att hans tur är kommen nu! Heja pappa, heja pappa!!!



Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag har inga ord. Jag är bara så himla glad för din pappas skull och även för dig och de dina. Klart det måste gå bra! Och vad fort det gick från besked till action...

Kramar Lotta

2009-10-23 @ 15:00:40
URL: http://prinsessapavift.blogg.se/
Postat av: Katja

Ja, visst är det väl dags för mkt positivt!!!

Hejjar på pappsingen ända från Skultuna! Kram

2009-10-23 @ 18:18:28
URL: http://www.finest.se/userBlog/?uid=27399
Postat av: Charlotte P

Men... va snabbt det gick!! Vilken tur :)

JIPPI!!!!!

Stora kramar till dig

2009-10-24 @ 00:05:15
Postat av: Lotta K

Jag är så glad för din skull!

Ååå vilket härligt foto, det är kärlek!!!

Massa kramar till dig och din familj!

2009-10-24 @ 09:55:31
URL: http://lottak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0