Grattis pappa!

Idag är det alla pappors dag.
Ego som jag är vill jag hylla min egna far.
Jag vill tala om för alla att trots hans tjurskallighet (som jag också ärvt),
är han min idol.
Genom livet har jag alltid sett upp till min pappa,
hans kunnande har alltid imponerat på mig.
Kanske är det så att han inte alltid kunde krama mig när jag var liten,
det kom senare i livet. Men han visade ändå att han älskade mig,
genom att ställa upp med tid och kunskap, fixa och dona med det som behövdes.
Herre gud vilka gräl jag och min far har haft under min uppväxt,
vi är samma skrot och korn, men utan dem hade vi förmodligen inte haft den härliga kontakt vi har idag.
Idag hade jag velat vara hos honom på sjukhuset,
givit honom en kram och en bakelse,
pussat honom på pannan och talat om för honom att jag älskar honom.
Nu gör jag det här i stället.
Grattis på din dag pappa - jag älskar dig!

Krya på dig snabbt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0