Är så glad för så mycket!

Det är så enkelt att gräva ner sig i dystra, destruktiva tankar i vardagen i stället för att se till det ljusa som finns runtomkring. Därför satt jag i stilla ro och tänkte över alla de saker jag är glad över, de saker som ger mig styrka och skänker mig glädje i livet. Kolla bara här vad enkelt det är att finna saker att vara glad över:

Min vän Lotta har fått jobb - grattis!

Min mamma är frisk!

Pappa kämpar på - all eloge till honom!

Snart ska min vän M och hennes familj flytta till sitt första egna hus - stort och fantastiskt!

Jag har 4 friska, underbara gudbarn - tänk att deras föräldrar valde mig :)

 Jag fick ha min syster hos mig i 30 år - i ett land i Afrika (minns inte i skrivande stund vilket) dör ca 50% av alla barn innan en ålder av fem. Tänk så många som förlorar sina syskon alldeles för tidigt där...

Min dotter ger mig uppskattning och kärlek varje dag!

Jag är en jävligt bra mamma!

Min vän Milla kom förbi och mös en stund idag - härligt! Jag får dessutom möjlighet att planera hennes stundande 40-årsfest :)

Jag är färdig med min utbildning och jag fick jobb på en gång!

Min dotter har många goa vänner och är en lika god vän själv!

Jag har en fantastiks svåger som jag håller av djupt!

Det går mot vår - känner ljuset och njuter!

Barnen på min förskola uppskattar mig och jag uppskattar dem!

Snart är det påsk och då åker jag och min dotter förmodligen till vår "bonusfamilj" i Säfsen!

Min vän A-S och hennes familj ska åka på en härlig semester till Krotatien i sommar!

Jag har ett hem jag känner mig trygg i och trivs i!

Jag har möjlighet att fira Sonias födelsedag även fast hon inte rent kroppsligt finns här längre - och det tänker jag göra!

Jag ska få se Madonna live på Ullevi i augusti!

Jag älskar och jag har lyckan att älskas tillbaks!


Ni förstår själva att listan skulle kunna göras oändligt lång men jag väljer att stanna där. Tanken var bara att påvisa hur enkelt det är att vara glad över saker i ens liv och jag är glad för så mycket.

Kommentarer
Postat av: Lotta K

FINA - HÄRLIGA - UNDERBARA MÄNNISKA

jag blir lyrisk när jag ser ditt enorma positiva tänkande.

En stor eloge till dig...

många pussar och många kramar

2009-03-11 @ 08:23:35
URL: http://lottak-blogg.se
Postat av: Katja

Och jag har vart rökfri i 7månader idag..tycker det får stå med där!!

Du har så rätt, vi ska se livet från den ljusa sidan. Det är det som ger oss positiv energi och gör oss till optimister. :D

PUSS

2009-03-11 @ 16:19:05
URL: http://www.finest.se/userBlog/?uid=27399
Postat av: Linday

Fin blogg! :) kolla in min! xD

2009-03-11 @ 16:49:20
URL: http://lindawesterlund.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag älskar dej Vania....

2009-03-11 @ 22:01:57
Postat av: Linda.....P

Söta underbara vän!!



Du är underbar, hoppas du fick mitt mess på mobilen.

Älskar dig i dag, i morgon och ALLA ANDRA DAGAR.



Kram, kram och massor av mer kramar

2009-03-11 @ 23:53:21
Postat av: V

Vackra vackra människa...



Kärlek!

2009-03-13 @ 21:49:19
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0