Elaka jag!

Orken tryter.
Då kommer den elaka häxan fram,
hon som jag helst gömmer undand för alla.
Det är då näsan får vårtor, tungan blir lång och grön, fingrarna knotiga
och besvärjelsena flyger vida omkring ur min fula käft.

Oron växer.
Då kommer den elaka häxan fram,
hon som jag helst vill förneka existensen av.
Det är då ögonen glöder, håret spretar, andedräkten stinker
och helvetets port öppnar sig på vid gavel i djup vördnad för mig.

Elaka häxan, bara ytterligare en dimension av mig! Av dig?

Kommentarer
Postat av: Tina i Falun

Du, jag är hellre en häxa med vårtor o knotor än är en bitterkärring.....håller du inte med om det?

På jobbet kallas jag häxan ibland, och det tar jag som "kärt barn har många namn"....som sagt bättre häxa än bitter och ha offerkoftan på....



Kram från ett snart "dax-för-långkalsong-väder-igen"....

2009-06-15 @ 20:42:48
Postat av: Glitterblomma

Häxor är coolt. Jag är en häxa jag med mellan varven- vem är inte det? Kram!

2009-06-16 @ 15:15:38
URL: http://glitterblomma.wordpress.com
Postat av: Marina

Oj! Vad berörd jag blir av att läsa din blogg. Vilken prövning med din syster.Men att vara häxa medför bara styrka och ett annat sätt att kunna se saker.Ha det bra! :)

2009-06-16 @ 17:08:03
URL: whttp://www.gallerigavelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0