Tankar om gammal vänskap

Jag hade en gång en vän, vi kan kalla honom A. A och jag träffades och det blev på något sätt en kärlek på en gång, vi gjorde det mesta tillsammans och framförallt trodde jag i min enfald att vi alltid skulle vara vänner. Kanske inte vänner som sågs eller pratade med varandra dagligen men vänner som skulle finnas i varandras liv. Tänk när vi hade våra galna upptåg på Power Meet, kvällar i telefonen, allt snack om våra dejter och andra intressenter, alla våra gräl, våra kramar, hur lätt vi pratade med varandra om allt. En dag för cirka ett och ett halvt år sedan träffade vännen A flickvännen M och försvann som från jordens yta. Detta är ett fenomen som man hör talas om lite då och då och det är i min värld alltid lika tragiskt när man väljer att stänga ute sina vänner för att man inte klarar av att stå upp för sin vänskap.

Jag har under hela denna tid ändå tänk att A säkert har sin andlening och att han åt minstonde hade kvar sin vänkap med U som han känt betydligt längre än han känt mig. När jag så träffar fröken U får jag höra att han även slutat höra av sig till henne...what the fuck?! Tänk att A har blivit allt det han föraktade, en liten fjolla utan egen vilja, en patetisk individ som dansar runt någon annas pipa för att slippa en konflikt. Jag känner mig heligt förbannad och kanske mest av allt då jag åt minstonde trodde han skulle höra av sig och beklaga Sonias bortgång, men inte ens det. Nej, en liten och ynklig individ är vad han blivit i mina ögon. För övrigt har jag också hört att han vänt sina killkompisar ryggen - han måste vara en mycket ensam man nu den goda A...

Jag 'änt bitter ja int...

I morgon kommer tjejerna bus över för att fira min examen, å vad jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Lottis

Va många människor som passerar in och ut i ens liv egentligen. Relationer är inte lätt, finns många man saknar om man ser tillbaka på livet och man fattar inte alltid vad som hände eller varför vissa försvunnit. Tråkigt är det i allafall och särskilt om man gör det bara för att man har träffar nån. Hoppas för guds skull att det inte tar slut för stackaren, då blir det nog lite tomt;)

Ha så jättekul i morgon förresten när tjejerna kommer över. Visste inte att det var i morgon och jag har ingen barnvakt men jag får ta med en liten present till dig på dagis.

Vilken prestation du gjort med tanke på allt som hänt i ditt liv. Ensamstående mamma, Sonia och allt. Kom ihåg själv när man satt där med näsan över boken hela kvällarna när Bellan somnat och man kämpade på. Stolt över dig!

KRAM L

2009-01-28 @ 02:17:56
Postat av: Lotta K

morrn morrn..... jag vet att du inte är bitter, det kommer du aldrig bli.

Alltför många människor väljer den vägen, jag är ganska säker att såna människor är otrygga. Vänskap är heligt, den ska man bevara och respektera.

Ses om några timmar, nu ska jag på infodag....

puss påre

2009-01-28 @ 07:05:18
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: frökenTess

Jag tänkte just på A häromdagen.

Och Undrade vad han hade för sig nu för tiden.



2009-02-05 @ 21:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0