Vardag

Vardagen har börjat igen. Ni vet när kvällarna består i att tvätta, laga mat, diska, planera inför morgondagen och samtidigt försöka vara social och en god förebild för ditt barn. Jag märker mer och mer för varje år hur svårt det är att få dessa saker att harmonera med varandra ibland. Min längtan efter att släppa allt och vara "wild and crazy" (som det heter på svenska) och min lika stor längtan efter att vara en "bullmamma" med stickningen i knät ligger inte alltid i fas med varandra. Faktum är att stundtals uppstår totala frontalkrockar inom mig som kan vara svåra att ta sig ur. Inte rent bokstavligt utan mer bildligt. Hur som haver har jag givit mig själv ännu ett löfte i raden och det är att försöka finna balansen mellan jobb, mammaroll, hem och vänner. En balns som kanske inte kommer vara total men ändå något sånär i våg.

Semestern var för övrigt skön och välbehövlig men åt helvete för kort!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta K

FINA du, vill gärna ses snart... det var alldeles för längesen...massa kramisar

2009-08-13 @ 12:05:58
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Lottis

Kunde inte ha skrivit det bättre själv :) Känner lika. Frågan är om man någonsin kommer att hitta nån balans? Lätt att fastna i "duktiga flickan"-syndromet. Men som sagt...man får jobba på det.

Ska i allafall kolla med tjejerna på Lördag om "Kvällen" vi pratade om. STOR KRAM

2009-08-14 @ 13:03:10
Postat av: Katja

Jag skulle vilja möta den som har lyckats få harmoni mellan alla dessa faktorer ;)

Alla känner vi mer eller mindre lika.

Men jag saknar dig, det betyder att vi inte ses så ofta. Men det betyder även att jag ser det som en vän!

Keep it going wild-mama! s

Puss

2009-08-19 @ 10:00:44
URL: http://www.finest.se/userBlog/?uid=27399

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0