Det är mycket nu

Jag har inte glömt er alla underbara som hela tiden påminner mig om Sonias storhet i livet liksom efter döden. Jag känner er värme var dag och jag är säker på att den sprids vida omkring som vågor på vattnet. Jag har inte glömt er men just nu försöker jag få ihop den sista terminen på utbildningen, c-uppsatsen, att vara mamma och att försöka förstå det ofattbara som ännu inte sjunkit in - att Sonia vilar på ängarna bland blommorna hon älskar. Det är tugnt, det är smärtsamt, det är för jävligt och det är fan inte rättvist.

Såg förresten att en tjej på Aftonbladet ville komma i kontakt med Sonia angående programmet "Svenska hjältar". Tyvärr något sent men vem vet, hon kanske blir nomierad ändå för allt hon gett och allt hon var. Det spelar förvisso mindre roll för för mig är och har hon alltid varit en hjältinna alla syskontgnabb till trots.

Jag tänker på Kim, jag tänker på er alla, på min dotter, mina vänner och på min familj. Vi smärtar alla nu men vi kommer att ta oss igenom det här hur otroligt det än låter just idag.

Idag har jag fått möta "min" klass igen, vilka underbara ungar, de ger mig så mycket glädje och värme, tack! Jag önskar också Lotta all lycka med jobbjakten. Det är hennes tur nu!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack sötnos!!

Storsintheten är tydligen ett släktdrag i er familj.



Jag har inte fått tag i henne på Aftonbladet men jag ringer imorgon igen.



Härligt med kraft från ungar, där hämtar jag också min kraft.



Människor tar sig igenom svåra sorger bara man inte skyndar på sorgearbetet, det måste få ta den tid det tar.



Många kramar till dig och dina nära!

/Lotta

2008-09-15 @ 20:36:07
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Lotta igen

godmorgon sunshine..

jag har varit kontakt med aftonbladet idag.

Kvinnan jag pratade med var enormt trevligt och empatisk. Hon hälsade och beklagade sorgen till alla. Hon hade läst igenom hela bloggen.



jag hör av mig sen om mer info.

kramar i massor

2008-09-16 @ 09:23:25
URL: http://lottak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0