Ljuvliga fredag

Det är nämligen så man måste se på var dag, att den är ljuvlig, ny och unik på alla sätt och vis. Så måste jag se på var dag, idag och alla dagar framöver för att orka bära det orättvisa som skett. Om jag tänker att dagen idag är så dyrbar och vacker att den tar andan ur mig och att jag måste göra det mesta av den. Ja då känner jag att jag hedrar min älskade lillasyster. Ni vet, Sonia hade nämligen en förmåga att få mig att rycka upp mig och följa med på saker som jag egentligen inte hade någon lust till genom att vara envis och förklara alla fördelar med att exempelvis gå på gängest tjejfest när jag hellre låg hemma i soffan och mös med Thilde. Sonia var den som tjatade på mig hela tiden att övningsköra och "fan ta och ta det där satans körkortet någon gång". Yes, så var min kära syster och därför måste jag väl ta mitt satans körkort så småning om då. En av Sonias vänner skrev i en av minnesböckerna som vi hade med på begravningen och tackade för hennes kärleksfulla utskällningar och just precis så uppfattade jag henne många gånger också. Hon drev mig framåt och utmanade mig i både tanke och handling.

Förresten så har Sonia även utsett min framtida make. Han råkar vara upptagen och djupt förälskad i en annan kvinna och jag är inte förälskad i honom även om han är bland de mest genuina människor jag mött. Men vem vet vad framtiden håller i sin hand?

Ljuvliga fredag - jag ska ta en höstpromenad och andas in, andas ut!

Idag är det också en månad sedan Sonia tog sitt sista andetag, en hel månad. Tiden går uppenbarligen men allt står ändå still. Så tomt, så ensamt, så ledsamt men också så många härliga minnen!

Kommentarer
Postat av: LindaW

God Morgon!

Det där satans körkortet Sonia också tjatade på mig om, tog jag för två veckor sen! :-)

Tror jag ska ta över hennes roll nu o fortsätta tjata på dig, det hade hon gillat! :-D



Trevlig helg!

Kramar

2008-10-03 @ 08:26:47
Postat av: Eva

Sonia tjatade aldrig på mig om körkortet men jag vart så inspirerad när hon tog sitt så jag lovade henne att jag skulle fixa mitt med o det e i januari 3 år sedan...jag lovar det e toppen o ha...Så ge dig sjutton på o fixa det nu, Kan jag ta det så kan alla...Sköt om dig. Trevlig helg! Puss å kramar

2008-10-03 @ 09:37:05
Postat av: Cilia

Hej där, sweetie pie!



Jag känner så väl igen det där med körkortet. Än så länge så har jag inget körkort i min plånbok och så länge ingen tjatar på mig så kommer jag inte ta tag i saken heller.

Så Vania, ta ditt körkort så kan du få börjar tjata på mig istället. =)



Puss och kram från Cecilia

2008-10-03 @ 11:44:08
Postat av: Lotta K

Sitter här på jobbet och läser vad du skrivit, jag får alltid tårar i ögonen. Du skriver så fint och jag säger som jag alltid har sagt, Sonias visioner är något vi alla ska bära med oss.



Mys ordentligt, kram och puss

2008-10-03 @ 12:44:33
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Nippertippan

Ja Vania, det finns många saker du ska göra, bl a följa med mig till löparspåret nån dag ;) Jag bara väntar lite...

Men vem sjutton pratar du om...mannen i ditt liv fast ändå inte??? Nu får du berätta!!! Jag är SÅÅÅ nyfiken :)

Kramisar!!!

2008-10-03 @ 20:41:45
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com
Postat av: Mary P

Det där med körkort väcker så roliga minnen om Sonia för mig. Tänk vad hon och jag slet tillsammans det där året för att få kortet. Under en period 2004 var det precis allt vi pratade om när vi sågs. Och ja, vi klarade teorin på samma dag, halkan gjorde vi tillsammans samma dag och vi körde också upp och klirrade det samma dag (efter att ha kuggat innan varsin gång på olika datum). Vi sa att det var något magiskt kring datumen och att vi tydligen var tvungna att göra allt samtidigt för att klara av det...



Äskade, roliga Sonia, kan inte heller fatta att hon varit borta en månad men alla de härliga och roliga minnen vi har ihop tackar jag för varje dag.



Stor kram till dig!!!

2008-10-04 @ 08:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0