Farväl du vackra, generösa och osjälviska människa

Idag klockan tre slår så klockorna för Sonia en allra sista gång, en sista smekning, en sista förnimmelse av hennes ljuva varelse och sedan är det över och förbi. Inom mig växer sig en känsla starkare än någon tidigare och den känslan är att jag, ja vi alla, måste kämpa för att fortsätta framåt och inte ge upp. Vår tid av lycka kommer, den kanske redan är här och vi måst ta till vara på den. Å min fina kära syster vad jag önskar jag kunde se dig, dina vackra talande ögon, ditt vita leende och känna klokheten och stoltheten från dig till oss alla. Jag skulle så gärna vilja ha en bekräftelse på att det vi gör är rätt, att din själ känner att vi gör det vi gör av kärlek.

Inte är jag beredd att säga adjö till dig, faktum är att jag aldrig kommer säga farväl då du lever inom mig hela tiden. Jag struntar i att vi snart kommer sänka stoftet av din kropp ner i jorden, det är inte du, du är runtomkring och omfamnar oss alla så ömt.




Jag älskar dig kära Sonia!

Kommentarer
Postat av: Nippertippan

Sköt om dig och din lilltös! Nu är jag hemma igen. Vi kanske kan ses nån dag. Kramizar:)

2008-10-17 @ 23:57:38
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com
Postat av: Lotta

ååå vad jag tider med dig vännen, livet är så orättvist... pussar o kramar

2008-10-18 @ 01:09:37
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Tina i Falun

Hej Vania.

Hoppas du kände att jag sänder dig många varma tankar speciellt igår. En del dagar vet man inte som solen skiner eller om det är regn ute, man ätit eller klätt sig ordentligt. Sorgen gör en mörbultad och öm i både skinn och märg.



Kram Tina

2008-10-18 @ 10:04:33
Postat av: Lotta

Hej gumman... jag hittade till Sonias gravplats, den är speciell självklart för att hon var speciell. Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka, jag hade Marianne med mig som höll om mig lite.



Men NU är det siesta, hårt igår :-)



PUSS o KRAM

2008-10-18 @ 12:51:53
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: V

du säger det så fint.

varma tankar, v

2008-10-19 @ 23:59:22
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Vivi

Var och tände ett ljus och satte fram en härlig höstbukett igår, solen sken och klockorna från stadshuset började ringa när vi stod där. Kände mig glad och ledsen, glad över att fått lära känna Sonia, ledsen för att hennes bortgång var och är allt för tidig. Hon fattas oss. Massor med varma kramar till dig Vania.

2008-10-20 @ 09:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0