Titta så fint det är vid Sonias grav idag!




Solen sken så vackert idag när jag och lillan cyklade ner till Östra kyrkogården för att hälsa på Sonia. Jag fick en stark känsla av att människor vallfärdar till alla bekantas, släktingars och ytliga bekantas gravar för att hedra dem idag för sällan eller aldrig ser man så mycket folk på kyrkogårdarna som vid denna dag. Jag säger såhär - en grav är en plats där softet ligger men hedra kan man göra var dag och på vilken plats det än må vara. Sänd en tanke, gör en god gärning eller tänd ett ljus var dag och kväll. Det är inte graven som är den viktiga platsen men den är skön att ha. En fridens plats, en plats till eftertanke och lugn.

Jag har precis svidad om här hemma för att om en timme bege mig på Halloweenfest tillsammans med min goda vän A-S och hennes familj. Vi ska besöka en familj som jag aldrig varit hos tidigare och det ska bli riktigt trevligt. Frågan är bara - var är min kavaljer? Ja just ja, jag har ingen och jag lyckades visst glömma det för en sekund...

Fina vänner och bekanta har jag. Jag har sagt det förut men det tåls att säga igen och igen och igen, jag är lyckligt lottad och jag uppskattar er vänskap och kärlek mer än vad ord kan säga. Vänskap helar och gör mig varm inombords och det är oerhört starkt att se hur vänskapen påverkar oss alla på ett positivt vis. Så skål för vänskap och skål till er alla som sänder era varma tankar här i bloggen eller på annat vis, ni är uppskattade!

Skål var det ja!

Happy Halloween

Kommentarer
Postat av: LindaW

Åh, va fint! Tänkte ta med mig äldsta sonen idag o försöka leta reda på platsen...lite lättare nu när jag vet hur den ser ut!

Kramar

2008-11-03 @ 10:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0