Ytterligare en helg till ända!

Denna "långhelg" inleddes med den sedvanliga brasan på Klockartorpet där ett par timmar spenderades mest orolig över att något barn ska göra illa sig och brinna upp i brasans lågor. Efter att ha vunnit lite godis på lotter, hälsat på några gamla klasskamrater och andra promenerade vi hem, dotter, jag och väninnan. Mös hemma ett par timmar gick sedan till sängs.

Första maj åkte jag, dotter och systerdotter till stugan för att tillbring ett efterlängtat dygn där. Syster skulle också ha förgyllt oss med sin närvaro men med  lite bakslag med röntgen och annat skit som händer hela tiden kunde hon tyvärr inte följa med oss denna gång. I stället var hon tvungen att ligga hemma med en fruktansvärd migränliknande huvudvärk som så vitt jag vet inte ännu är borta. Håller alla tummar och optimismen i topp att det inte är något allvarligt som hänt. Hur som hade vi det mysigt i stugan där lilla pappa var den perfekta värden och kors i taket höll tjejerna nästan sams hela dygnet vilket brukar vara svårt för de båda viljestarka flickorna.

Hem i fredags för att gå på en mycket efterlängtad after work på Blue Moon Bar där "Du & jag" skulle spela. Precis som min lillesyster är det coverbandet det bästa jag vet - so far! Åkte ner med tre goda töser med hopp om en trevlig kväll vilket det också visade sig bli. Lyckliga jag som har så goda vänner. Det stuffades hej vilt på dansgolvet så när hemfärden närmade sig fick jag vackert ta av mig mina "tiocentimetare" och gå barfota, aj så ont jag hade. Vi snurrade runt i stan innan vi hittade det perfekta stället att stilla vår hunger på. Jag tryckte i mig en 150 g ostburgare med allt "guck" på. Det var den ultimata njutningen då den andra jag hade hoppats på snörpligt försvann... Ibland blir man lite konfunderad, rakhet är att föredra i min värld i varje fall.
Det mest tråkiga med kvällen var ändå att syster fortfarande mådde så pass dåligt att hon inte kunde följa med oss ut i vimlet. Känner mig faktiskt orolig över henne samtidigt som jag i min värld bara är fylld av positivt tänkande. Nu ska jag och dotter ta en långpromenad i det härliga vårvädret och jag vill önska er alla en underbar dag och glöm inte bort att slösa kärlek!!!

Kommentarer
Postat av: Ullman ;)

Later som en harlig lang helg! Har i amerikat sa lyser ledihetsdagar me sin franvaro, sa Rikard far snallt jobba pa....Imorrn bar d av till San fransisco!
kram

2008-05-04 @ 17:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0