Det börja lacka mot jul

Om någon har undvikt att läsa det förut så vill jag bara förtydliga ännu en gång - jag älskar julen! Maten, stämningen och de härliga traditioner den för med sig. I morgon är det sista dagen i skolan innan jul. Det betyder inte att det är slut ännu, nej nej, två tentor, ett litteraturseminarium och opponeringen på C-uppsatsen ska genomlidas innan jag kan kalla mig lärare.

Ska på en anställningsintervju nästa vecka och tills jag vet något annat skickar jag iväg ansökningar till alla skolor jag kan tänka mig att arbeta på. Det är väligt viktigt, att redan innan jag skickar ansökan veta att det är en arbetsplats jag skulle vilja arbeta på. Det är viktigt för mig, att magkänslan stämmer och det är viktigt för skolan att få ynnesten att anställa en Vania som brinner för både barnen och skolan, inte sant?!

I helgen var det mys för hela slanten, examensmys hos "kumpan K" i fredags och julmys med Sonias tjejer i lördags. Vilken fantastisk helg det blev, tack för att jag fick vara med, känslan av vänskap är så oerhört skön att få uppleva.

Lite bilder kommer här:

Mys hos

Frida och jag



Bea, jag och Thessie



Och sist men inte minst, en god jul från mig till Er!

Kommentarer
Postat av: LindaW

God Jul fina Vania! :-)

2008-12-17 @ 21:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0