Semester

Vilken ljuvlig semester vi har haft. Tänk vad lite "Säfsenluft" och goda vänner kan få en att ladda sina batterier och känna sig som en av de viktigaste personerna i deras liv. Vi har under våra dagar i paradiset åkt flotte, badat, grillat, bastat, druckit vin och rökt de där ciggen som man egentligen inte borde göra över huvud taget men gör ändå. I tisdags packade vi bilarna och åkte den nästan trettio milen till Kolmården för att titta på apor, delfiner, varjar och alla roliga däggdjur på två ben... Natten spenderades i en lagom liten kampingstuga med en härlig dubbelsäng till mig och fisen och en kanske inte lika fullt fräsch bäddsoffa till P med dotter. Vi sov hur som haver gott och efter den härliga resen for vi upp till Säfsen för att njuta ett par dagar ytterligare. Tack älskade M och P för gästfriheten och allt annat, älskar er så!

Väl hemma åkte jag och häsade på syster S som jag saknat så när jag varit borta. Hon är så ynklig i sin storhet om jag kan skriva så? Tänk att denna fantastiska kvinna som har det så in i helvete kämpigt i sitt liv ändå orkar ge så mycket och sprida ett sånt stort ljus runt omkring sig. Jag kommer i resten av mitt liv inte förstå vilken styrka min kära lillasyster besitter men stor är den.

Positivt idag var att få sova till klockan elva -  det är semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0