Livet händer här och nu

Ibland känner jag på riktigt att jag inte hinner med mitt liv.
I stället för att stressa upp mig kan jag i stället då gå in i dvala,
bädda ner mig och bara försöka finna lugnet.
Varför stressa ihjäl sig när man ändå inte hinner med?

De sista åren har varit så intensiva, så psykiskt och fysiskt jobbiga och jag antar att verkligheten måste komma ifatt förr eller senare. Nu vill jag så gärna försöka finna mig själv igen mitt i all kaos. Mitt i saknaden efter Sonia, mitt i pappas tillfrisknande och i min jobbkarriär som jag inte vet vart den är på väg. Livet är mitt att levas men det är fasiken inte det lättaste alla gånger. Men jag är in't bitter, jag bara ventilerar lite smått.

Grattis Lotta Kajving idag på din stora 50-årsdag. Jag hoppas den har varit allt du önskar och mer därtill!


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej, har både läst din systers blogg och din och har blivit så berörd och hur orättvist livet kan vara ibland, tycker att både du och din syster är/ var starka individer, som mitt i allt det svåra, orkar kämpa vidare, du ger mig inspiration. Tack för att du delar med dig av din glädje och sorg, och varför ska man jäkta, man tar allt i den ordningen som man själv vill och orkar, och ibland ska vi nog glömma alla måsten och göra det som vi tycker om, det är då vi mår bäst... Kramar...

2010-01-25 @ 18:49:44
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0