Verkligheten kommer ikapp

Fy fan vad det kändes när jag väl förstod 
att verkligheten är lika mörk och förbannande kall som förut.
I mitt liv har inte mycket ändrats
trots att allt har förändrats.
Livet har gått från att vara precis lagom komplicerat,
svårt och plågsamt som det ska vara på något vis,
till att vara lite mer än vad jag stundtals klarar av.´
Förr handlade mycket om "småsaker" som att få vardagen att gå ihop.
Nu handlar det om att behålla förståndet och stanna i nutet.
Jag tackar min lyckliga stjärna för mitt skratt,
utan skrattet skulle jag bli galen på riktigt,
tror jag.
Nu ska jag samla ihop mig,
nästa kamp har tagit sin mödosamma början.
Till skillnad med den jag förde vid min systers sida tänker jag vinna denna.
Pappa kommer att bli frisk!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Massor med kramar till dig!

<3

2009-10-06 @ 10:05:12
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Linda W

Gumman...jag håller tummarna hårt o hoppet uppe för att far blir bra igen! Kramar

2009-10-07 @ 21:04:42
Postat av: Peter Olofsson

Egentligen lite obehagligt det här med bloggar, ingen vet hur länge de kommer sväva runt i "cyberymden", förut sa man 25 år men med nya system kan det visst bli ännu längre!

Sitter och bloggar på det smärtsamma ordet cancer och hamnar då via google på din blogg!

Skriver alltid en rad där jag varit inne!

Letar uppslag till olika behandlingsformer att blogga om.

Beklagar sorgen verkligen, vet hur det känns!

Ny kamp igen, tragiskt nog så kommer antalet personer som drabbas av cancer öka!

Ha det så bra som det bara går!

Mvh ifrån Peter Olofsson

2009-10-17 @ 18:46:55
URL: http://oumberligating.blogspot.com
Postat av: Eva B

Med tanke på tidigare insändare, hittade jag bloggen via en anhörigs sida.



Ibland kan man också få tröst i sorgen att läsa om någon som fortfarande lever och förhoppningsvis också överlever.

Du som syster överlever, men ditt fortsatta liv blir aldrig detsamma som när S levde.

2009-10-22 @ 23:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0