Dagar som dessa!

Idag har jag fått vara i skogen och busat med "mina" barn, fikat i det gröna, ätit mellanmål utomhus och lekt med barnen utomhus ända fram till klockan sex. Ni hör ju själva vilken fantastisk dag i solen. Att sedan få se stjärnorna i barnens ögon är all belöning jag behöver.

Jag vill såhär publikt gratulera änglasyster Sonias bästis Maria och hennes sambo M som den 21 maj blev föräldrar för andra gången - nu till en liten tös. Jag blev så glad och vemodig på en och samma gång när jag fick beskedet.  Lycklig över att allt gått väl och att den lilla äntligen hittat ut till oss. Ledsen över att Sonia inte får vara här och se det lilla underverket som jag vet att hon hade velat. Sonia hade själv inga planer på att bli mamma men hon älskade sina syskonbarn och sina vänners barn villkorslöst. Hon var en sådan där omhändertagande person som samtidigt gärna ville lära barnen om etik, moral och ödmjukhet. Självklart ville hon vara sådär lite härligt störd också, precis sådär som hon var när hon la den sidan till. Hur som haver vill jag hälsa lilla tösen välkommen till världen och önska föräldrarna all lycka med sin lilla familj. All kärlek till er!

Pappa är helt sänkt - jag vet inte riktigt hur jag ska hjälpa honom när hans kropp sviktar. Det gör mig så ont att se min idol bli mindre och få ondare för var dag. Kärleken räcker inte till för att hela honom.

Positivitet måste vara ledordet - titta bara på allt det vackra runtomkring!



Detta är kärlek för mig!

Kommentarer
Postat av: Eva

Tänker på dig! Ett tips till pappa din: Jag fick låna en spikmatta igår. (den svenska varianten) Jag sov min första natt på snart tio år utan värktabletter.Jag måste säga jag är helt såld på den :) Ha en härlig helg! kramar

2009-04-24 @ 07:09:22
Postat av: Lotta

Min pappa har alltid varit min stora idol och jag förstår helt och fullt hur du känner när du ser att han sviktar.

Min fina pappa sitter som ett kolli och varken pratar, äter eller går själv. FY FAN vad det smärtar och se.

Livet är orättvist det vet vi samtidigt kan jag ibland förundras över att vissa blir drabbade gång på gång.

Du varma underbara människa, jag sänder massa kärlek till dig.

Må gott - kramar i massor

2009-04-24 @ 15:52:55
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Vania! Ledsen att höra om din pappa, det räcker ju gott som det är.



Villl ju också bara tacka för de fina orden du skrev till oss. Hoppas vi snart kan få till en träff och ses. Saknar din kära syster så mycket och jag har haft samma tankar som du, vet och känner ändå att hon är såå nöjd att vi fick en liten tjej. Många kramar!!!

2009-05-05 @ 10:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0