Förvirrad

Stundals är förvirringen total i mitt huvud och just nu känns det som de "stundtalen" är hela tiden. Den sista tiden känner jag mig helt slut och mitt annars ganska fokuserade huvud är i total oordning. Om det beror på att skolan är slut och att jag inte fått vara ledig länge nog för att återhämta mig innan sommarjobbet började eller om det beror på något annat har jag inte en aning om men snurrigt är det. Disorienterad och trött nog att nästan kunna somna när jag i förrgår kväll stog och hängde tvätt. Måste försöka finna min inre harmoni igen, känner att den är på väg bort och saker jag kände för några år sedan gör så sakterliga intåg i mitt liv igen vilket inte är okej. Positiva tankar och ett mantra som stärker mig kanske är vägen att gå?

Ångest är en annan sida av mig som jag inte kan förlika mig med och sedan min syster blev dålig i cancer har den återkommit med full styrka av och till. Det är inte jag som är sjuk och ändå känner jag dödsångest och rädsla över en den ena en det andra. Ont i skinkan och benet - har jag också cancer? Ont i bröstet och armhålan - bröstcancer? En knöl/utbuktning på ena revbenet där det går ihop med bröstbenet - cancer? Allt som händer i min kropp just nu är av ondo då min hjärna och mina känslor inte riktigt synkar med varandra vilket är så frustrerande. Rent intellektuellt vet jag ju att jag är frisk men ändå går hjärtat igång och sprider en oro i hela kroppen. Jag vill inte ha det såhär längre, jag måste försöka finna min glädje och min styrka igen. Cancern har inte bara drabbat min syster utan oss alla och jag tror att jag reagerar som jag gör därför att min rädsla att förlora henne är så stor och däregenom måste jag erkänna min egen dödlighet och sårbarhet vilket är mer än jag klarar av.

Positiva saker - Spanien är i EM final vilket är underbart och i helgen är det Aroscupen i Västerås vilket innebär att hela staden är invarderad av glada fotbollsbarn och undommar som tävlar och har roligt tillsammans. Antagligen kommer en och annan ung flicka och pojke även bli förälskade i helgen och när den är över skiljas i tårar och hoppas på att mötas i nästa års cup igen :)

Just ja - sista tentan för terminen i specialpedagogik är godkänd vilket officiellt betyder att jag har SOMMARLOV fast jag jobbar!

Kommentarer
Postat av: Tommy

Hoppas du får tid att vara rädd om dig Vania och att din sommar blir underbar...



Kram

2008-07-03 @ 13:48:17
URL: http://bigt68.blogspot.com
Postat av: Lotta K

Vania - jag håller med dig helt och fullt. Jag har lärt känna Sonia på senare tid och jag konstaterar bara det du redan skrivit - cancern har drabbats oss alla - ångesten finns hos alla runt omkring henne. Vi ska stötta Sonia tillsammans..

många kramar

2008-07-18 @ 15:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0