Tänk vad tiden springer iväg

Nu jag har jobbat lite över fyra veckor på min härliga förskola. Härliga ungar och härlig personal är ingen underdrift utan de har stöttat och kommit med en hel mängd gångbarat tips åt en nybörjare som jag. Tyvärr har jag nu varit hemma två dagar med en släng av magsjuka som så sakteliga börjar ge med sig. På fredag räknar jag kallt med att vara tillbaks på jobbet och ge gärnet som sig bör. Faktiskt är det också första gången sedan i måndags jag sitter vid datorn och det om något är ett säkert tecken på att jag inte mår bra.

Fredagen bjuder på en hel del skoj också när modevisningen i ABB Arena (Rocklundahallen) går av stapeln. Den är ett samarbete mellan Gina Tricot och VIK hockey och jag ska försöka göra mitt bästa för att inte snubbla och trilla ner för catwalken där ett par hundra tjejer sitter och tittar på Ginas fina vårkollektion. Var iväg i måndags och provade ut kläderna och jag känner mig nöjd med vad jag ska presentera. Hoppas allt går som det är tänkt och att det bara blir positiva effekter för Ginas del.

Lördagen sedan åker jag, min dotter, min väninna och hennes son en tripp över Östersjön som blivit en liten tradition för vår del. Det är supermysigt att få åka iväg och bara njuta av livets goda ett dygn, så till vida min vidriga åksjuka lovar att hålla sig borta.

Tack alla som varit och tänt ljus på Sonias grav den sista tiden, det lyser alltid så fint när jag kommer förbi där och det värmer mitt hjärta att veta att ni tänker på vår Jojis ni också.

Lev väl och ta hand om varandra!

Kommentarer
Postat av: Charlotte P

Vi kommer alltid att tända ljus och tänka.....

Lycka till på modevisningen och pussa på min skruttis extra mycket från mig nu när det är pappavecka. KRAM

2009-02-18 @ 18:12:42
Postat av: Lotta

hoppas du är frisk från magsjukan!!!

Snubblar vi så snubblar vi, det finns värre saker här i livet, det vet vi!!!!



Som jag sa tidigare, har Sonia gravplats blivit ett ställe där jag hela tiden får perspektiv på mitt eget liv, vad som är viktigt och inte.

Jag tänker hela tiden på vad jag kan påverka för att må bra!!! Det är mitt motto.



Ses på catwalken asg

2009-02-19 @ 13:03:37
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Linda W

Hej gumman!

Tack för fint sms i går kväll! Jag saknar henne också...o du har rätt i att hon var galet duktig på att berömma sina vänner. Vi är alla för dåliga på sånt....

Hoppas du mår bra o att du trivs på ditt jobb! Jag har också blivit med ett;-) kul att få byta ut skolbänken!



Puss på dig!

2009-02-19 @ 20:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0