Fem måndader utan Sonia

Fem månader är mindre än ett halvår men längre än en evighet när det kommer till att tvingas leva utan den man älskar. Det är en oerhört svår sak att försöka skapa ett liv och en vardag utan Sonia vid min (allas vår) sida. Givetvis fanns det många stunder under hennes sjukdomsperiod som jag tänkte tanken på att hennes varelse inte skulle vara för evigt, men att tänkta det och att uppleva det på riktigt är inte alls det samma. Älskade Sonia fattas mig varje dag och ibland blir saknaden så intensiv att jag inte vet var jag ska ta vägen. Ibland blir ilskan så stor att allt jag vill är att skrika rakt ut och slå någon så hårt över käften att blodet sprutar. Faktum kvarstår att även om jag skulle få utlopp för känslorna skulle ändå saknaden och tomheten vara lika stor som tidigare.

Det finns ändå en stor tacksamhet inom mig, Sonias vänner och bekanta har visat sig så enormt gulliga och givmilda i sin egen sorg. De har bjudit med mig till både höger och vänster även om jag kanske inte alltid kunnat närvara. Sonias sambo, jag kan inte med ord beskriva hur mycket han betyder för mig. Somliga människor sätter helt enkelt spår i ens liv, visar sig vara mer än man trott när man minst anat det. Detta väcker givietvis en vördnad och en tacksamhet inom mig som jag är så glad att få uppleva.

Fem månader av outhärdlig sorg men ändå stundtals av stor kärlek också!



Jag vill också förtydliga att det inlägget jag skrev om en gammal väskap INTE rörde den du trodde utan någon helt annan vars namn börjar på A och inget annat.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken fin bild på dig o Sonia.

Kram

2009-02-03 @ 12:48:08
Postat av: Lotta

NU fick jag tårar i ögonen!



Ååååå vilken fin bild!!

kramar i massor

2009-02-03 @ 13:19:20
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: V

Och den 3:e kommer det för alltid att att bli litet extra varmt kring hjärtat.



Varma tankar och Kramar till Dig Vania!

2009-02-03 @ 19:57:30
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: V

Och den 3:e kommer det för alltid att att bli litet extra varmt kring hjärtat.



Varma tankar och Kramar till Dig Vania!

2009-02-03 @ 20:00:26
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: V

Och den 3:e kommer det för alltid att att bli litet extra varmt kring hjärtat.



Varma tankar och Kramar till Dig Vania!

2009-02-03 @ 20:04:08
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Kan inte fatta att hon är borta fortfarande. Årliga "Uttersberg-helgen" är i helgen och det kommer att kännas utan vår Sonia.

Kram

2009-02-03 @ 23:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0