Vilken värme

Jag förstår det knappt själv, här står jag på en plats i livet som är så ny för mig, så okänd och skrämmade. Endast fyra år har jag levt utan min syster men från och med nu är den tiden resten av mitt liv. Hur skulle jag någonsin kunnat förstå hur annorlunda allt skulle bli som genom ett trollslag? Hur allt det som varit liksom sögs ut genom ett svart hål  och tomheten och rädslan ersatte allt. Det är så nytt för mig, jag har aldrig förlorat en syster, ingen jag älskat så högt och känt mig så nära. Visst, jag ska inte överdiva, vi var inte så nära alla gånger som vi ville men vi älskade varandra, det är ingen överdrift.

Det var en oerhört sjuk känsla att komma hem till syrrans och hennes sambos lägenhet och prata om henne som om hon vore död - ja hon är död - när jag ändå kunde känna hennes närhet. Att börja rota, för så kändes det, i hennes mediciner för att kasta allt som påminde om hur sjuk hon var. Efter allt detta morbida satt vi oss ner och pratade, mamma, pappa, Sonias sambo och jag. Jag tror till och med att vi skämtade ibland, eller gjorde tama försök till det i varje fall. Jag känner en sådan kärlek till syrrans sambo och jag hoppas att jag och min familj för evigt kommer vara en del av hans liv. Att ha honom nära är att ha en del av gosan kvar.

Ni ALLA är helt fantastiska!!! Att Sonia var/är älskad har jag alltid vetat och att hon var/är en stor människa är ingen nyhet för mig men herre så oerhört älskad hon var. Alla kondoleanser, alla blommor, alla SMS, alla inlägg, alla mail, ljus, roliga kort, godis och all denna kärlek jag fått möta sedan halv tre igår när Sonia somnade in är mer än jag någonsin kunnat föreställa sig. Den värme ni ger trots er egna smärta och ledsamhet är helt fantastisk och jag är så stolt över mina vänner, Sonias vänner, min familj, släkt och alla ni andra som genom olika medier meddelat er och lämnat en hälsning.

Sonia - Vi älskar dig!!!

Sonia 30 år med alla blommor!

Kommentarer
Postat av: Sophia Groth

Hej Vania,

hittade din blogg för några veckor sedan och måste bara säga att du är suverän på att klä dina känslor i ord!

Lider med dig och dina nära... Kram

2008-09-04 @ 18:46:30
Postat av: Nippertippan

Det kommer kännas bättre så småningom, men Sonia kommer kännas levande länge. Det tar tid att ta till sig faktumet att hon är så absolut långt borta rent fysiskt. Det är nog skönt att bevara det glada av Sonia i minnet. För det behöver aldrig försvinna. På det sättet kan man i evighet bära Sonia i sitt hjärta.

Sköt om dig! KRAM

2008-09-04 @ 18:46:56
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com
Postat av: Ola

hej vännen

finner inge ord som kan förklara hur mycket jag tänker på er Tänder ett ljus för er



många kramar

//Ola

2008-09-04 @ 19:14:17
Postat av: Lotta

Jag har tänkt på dig och din familj hela dagen.

Klumpen i magen har etsat sig fast!

Alldeles nyss när jag öppnade min frys och skulle ta is, tänkte jag på Sonia. Hon hade alltid så mycket is i sin frys så det var alltid kall coca-cola eller kalla drinkar som gällde.



mina tankar är hos Kim, dig och din övriga familj

Kramar och Kärlek

2008-09-04 @ 19:41:31
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Nippertippan

God natt, sov gott och se vackra drömmar! Kram till dig och lilltösen!

2008-09-04 @ 22:14:34
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com
Postat av: yamamilla

Jag älskar Sonia.. och jag älskar dej oxå ..

2008-09-04 @ 23:52:50
Postat av: Suzzie

Vania-yster! Du och Sonia är verkligen speciella människor. Jag är glad över att jag fick lära känna er (nå, genom nätet för all del men det räknas också) för go-girl-go-brudar som ni finns det inte många av, och såna behövs.



När och om du orkar finns jag på mailen eller Facebook.

Varma kramar//Suz



2008-09-05 @ 02:25:12
URL: http://blogg.expressen.se/suzzie/
Postat av: Tommy

Hej vännen...



Det är med tårar i ögonen jag skickar dig så mycket värme jag bara kan, vet själv va du går igenom.



Se till att finnas för varann, man ska inte behöva ta sig genom en sådan sorg ensam...



Mina allra varmaste kramar och tankar till dig och din familj

2008-09-05 @ 10:49:24
Postat av: Vivi

Som nyinflyttad till Västerås 2001 var Sonia en av mina första vänner. Så öppenhjärtad och välkomnande, alltid närvarande, en vän som visste att man hade kvar även om man inte alltid hördes av. Jag ska spara alla fina, roliga, knasiga minnen av den här starka tjejen för alltid i mitt hjärta! Att få ha lärt känna systrna Ström är ett stort prevelegium som jag ska våra ömt. Många kramar till dig Vania.

2008-09-05 @ 11:10:39
Postat av: Nanny

hej gumman

Klart man tänker på er och skriver en rad lite här och där...

krama om varandra, Le och gråt till alla minnen..



Fredagkraaaaaaaaaaaam



psst får man skicka fjärilarna i magen i ett paket till Sibirien..,-()

vet att de är en leende Sonia som kommer att hålla en hand över mig så jag håller mig upprätt på lördag..

2008-09-05 @ 11:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0