Ny vecka och stor tacksamhet för mina vänner

Idag har en ny vecka tagit sin början och med den har jag satt igång med C-uppsatsskrivandet på allvar. Min kamrat som jag skriver med har redan gjort en gedigen insats och skrivit medan jag haft praktik på heltid. Det är så enormt skönt när var och en tar sitt ansvar eftersom att allting fungerar så mycket bättre då. I morgon ska vi för övrigt sammanstråla på högskolan och bosta upp tempot ytterligare. På fredag ligger de första intervjuerna inplanerade för vår del också.

Jag har fantastiska vänner, jag har sagt det förut men säger det igen. Jag är så in i norden lyckligt lottad att jag ibland måste nypa mig i kinden för att förstå att det är sant. I fredags kom bästaste M över med så fina halsband till både mig och lillan som hon tyckte vi skulle ha. Oerhört fina i silver med hängen formade som hjärtan i turkos och svart. Thilde blev alldeles till sig så fint tyckte hon sitt smycke var. Senare på kvällen åkte vi hem till väninnan A-S som bjöd på god pasta och vin. Lite för mycket vin kände mitt huvud av på lördag morgon men what the fuck, vi sjön Singstar och hade skoj och det är det som räknas. Väl hemma i natten sov vi ett par timmar för att sedan göra oss i ordning och åka till vår vackra hufvudstad tillsammans med Milla och hennes skrutta. Vi tog tåget klockan nio och kom hem klockan åtta på kvällen igen så det bidde en riktigt härlig heldag. Thilde (och jag) fick nämligen en biljett till musikalen Pelle Svanslös på Intiman i födelsedagspresen av Milla och hennes dotter. Vilken superhärlig dag det blev med värkande fötter och härliga minnen som resultat. Väl hemkomna på kvällen åkte vi över till A-S och hennes familj igen. Varför nöja sig med fredag när det finns en lördag också? Lite mer vin och trevligt sällskap men vi hoppade över Singstar till barnens glädje. Måste jag över huvud taget påpeka att söndagen spenderades i lugn och ro framför TV:n?

På onsdag åker Kim, jag och pappa till Karolinska för att få träffa Sonias läkare. Antar att vi i bästa fall kommer få klarhet i mycket kring hennes sjukdom och död. Fortfarande förstår jag inte att hon är borta, hon kommer nog snart hem igen? I mina drömmar är hon lika levande och vacker som alltid.

Kommentarer
Postat av: Nippertippan

Tack Vania för din kommentar hos mig, jag tänker på dig också:) Kramizar!!!

2008-10-06 @ 14:43:39
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com
Postat av: yamamilla

Tack själva som ville följa med....

En riktigt lyckad dag för oss alla att minnas :)

Jag är så glad över att vara din vän..

2008-10-06 @ 16:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0