Desperata husfruar

Ikväll när jag tittar på Desperata housewifes är det det första avsnittet jag får se utan att på förhand fått information om det av Sonia. Tänk att det är så triviala saker som en tv-serie som kan få tårarna att rulla. Faktum är att min lillasyster var en tv-toka som svalde de flesta tv-serier med hull och hår och utöver det var hon enormt duktig på att återberätta vad som hände i dem. Detta resulterade i att om jag hade missat något avsnitt av en favoritserie kunde Sonia alltid oerhört beskrivande återberätta vad som hade hänt, så väl att jag lätt kunde föreställa mig händelseförloppet utan att blunda. När Sonia blev sjuk och sängliggande tittade hon på många av sina favoritserier för att fördriva tiden och ibland när hon ville avslöja intrigen fick jag vänligt men bestämt be henne låta bli. Det vill säga tills min nyfikenhet tog överhanden och bad henne berätta i stället. Så i skrivande stund när jag tittar på Bree, Edie, Mike och kompani känner jag en så oerhört stor saknad efter Sonia att jag inte kan låta bli att nästan vilja stänga av TV:n.

Blommorna står fortfarande prunkande på kyrkogården och varje dag jag är förbi har det varit något nytt ljus tänt för Sonia och det värmer så oerhört mycket. Tack alla ni!

Bra idag - Thilde är stolt över sina nya hål i öronen och jag är stolt över att vara hennes mamma!

Kommentarer
Postat av: Lotta

hjärtat, jag tänker på dig... och jag kommer att tänka på dig imorgon.. så fort jag läser din blogg kommer tårarna men jag vill självklart se hur du har det.



När vill du ses? i helgen lr i veckan?

massor av kramar

2008-10-07 @ 21:41:27
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Nippertippan

Vad roligt för din lilltjej att ha fått hål i öronen. Min lille vill inte det. Må så gott och sköt om dig! Kramizar:)

2008-10-08 @ 17:47:28
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com
Postat av: Maria P

Vet hur du menar, för jag gråter mer än nånsin just nu. Efter begravningen var det väl som om man började förstå vad som faktiskt hänt och när chocken har lagt sig kommer sorgen och saknaden efter denna underbara människa som gav mig så mycket. Men varje dag skrattar jag också när jag tänker på henne och saker hon gjort och sagt, hon var en helhäftig människa som inte lämnade någon oberörd, och att ha fått vara en vän till henne har varit så fantastiskt!



Tänker på dig och din familj. Stor kram

2008-10-08 @ 22:24:25
Postat av: Tina från Falun

Hej Vania!

Vill bara tacka för din omtanke (via Lotta K) i vår sorg efter far. Du är en storsint och varm tjej, trots att vi aldrig träffats.

2008-10-09 @ 17:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0