Typiskt tjejer

Idag när utvecklingssamtalet var färdigt, vilket för övrigt gick bra, och jag och lillan var på väg hem från skolan berättade hon att hon blivit ordentligt retad och utsatt för första gången. Till saken hör att dessa tjejer går i femman och de betedde sig riktigt illa mot min dotter som går i trean. Uppenbarligen var det en tös som påstått att min dotter sagt en sak som i själva verket kom från henne själv men detta kunde hon eller vågade hon förmodligen inte stå upp för. Nu råkar jag känna den här flickan och jag vet att hon är oerhört snäll och go vilket gör mig ännu mer ledsen när jag tänker på att hon förmodligen gjort något som kommer att sårar henne själv i slutänden också. Hur som haver berättade min dotter hur några tjejer ifrågasatte varför hon inte ville vara kompis med dem på "bilddagboken" varvid min tjej förklarade att hon knappt känner dem i verkigheten så varför ska hon vara kompis med dem på en sida på nätet? Tjejerna i femman ansåg att min dotter var taskig och dum mot en tjejs småsystrar och enligt dem får man inte vara dum mot de som är mindre. Min tös sa ingenting då men till mig sa hon att om det är så borde de inte ha fått varit taskiga mot henne heller. Vidare sa min tjej som jag är så stolt över att - till slut strundade jag i att lyssna på dem och fortsatta leka med mina kompisar i stället. Bra gjort säger mamma Vania!!! Ignorera dumheten så självdör den så småningom.

Tröttheten håller på att äta upp mig i skrivande stund och allt jag vill är att sova.

Förresten så har vi planerat och bestämt hur julen ska firas i år. Ingenting blir ju ändå som det har varit förut nu när Sonia inte finns mer så jag och lillan har bestämt att fira julen med min väninna och hennes dotter. Givetvis kommer även lilla mor vara med medan farsgubben har bestämt att han vill sitta i stugan och mysa. Så får det bli och jag längtar redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0