Sju "sjuka" saker - på uppmaning av Nippertippan

Jag har blivit utmanad av min kompis Nippertippan att skriva ner sju sjuka saker som jag har gjort, gör eller brukar göra. Hur svårt kan det vara?

1. När jag var liten brukade jag bita på mina tånaglar - idag håller jag mig till nagelbanden på fingrarna...

2. När jag är ensam eller bara med Thilde, ja då kan det dofta gott av kvinnliga nyponros-fisar :O)

3. Innan jag går in i källaren måste jag öppna dörren och titta så ingen står bakom den innan jag törs gå in.

4. Enligt min dotter är jag en pinsam mamma (om det nu är en sjuk sak) som gärna hörs och syns och talar om vad som är rätt och fel.

5. Jag gillar att stoppa in en sur och en salt godis samtidigt i munnen, det är ljuvligt!

6. Klämma små pormaskar eller såna där "små gula" plippar är riktigt festligt!

7. Tycker att trampdynorna på alla våra hundar luktar gott, som vår gamla källare hemma, säkert mögel, hujedamig!

Nu ska jag njuta av Desperate Housewifes som jag vet att även min plutt-Sonia skulle gjort om hon kunnat! Förresten så vill jag att ni läser den fina dikten till Sonia som finns i Lottas blogg.


Kommentarer
Postat av: Nippertippan

Du bokstavligen hittade alla de där sjuka saker;) Trampdynorna på hundar...uh...piss o bajs? Det där med tånaglar...kräver en viss mjukhet av kroppen, böjbarhet...smidighet. Jag säger nu inte att det har med åldern att göra, men det KAN vara så...

Nu ska jag läsa dikten! Må gott och kramizar:)

2008-11-05 @ 21:17:35
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0