Raj raj

Men huga...här sitter jag och dricker vin i min ensamhet, eller ensam och ensam, Thilde är ju faktiskt hemma och hon har sin kompis som ska sova här.

Fick några SMS av min storasyster idag och jag vet inte riktigt vad jag ska göra av alla motstridiga känslor som de väcker. Jag vet inte vad jag vill eller inte vill men en sak är säker, jag önskar så att hon kunde förstå att allt hon gjort någon gång måste komma ifatt henne. Jag förstår att hon har det svårt och tungt i den värld hon lever i, men min värld och min familjs värld är också tung och svår, vilket inte hon verkar förstå och kunna ta till sig. Jag vill vara en god syster men jag orkar inte hur mycket som helst, vet inte vad jag kan göra och framför allt vet jag inte vad hon ska kunna göra för mig...

Idag fick min fis mycket godis IGEN!!! Bortskämd är vad hon är, hoppas hon förstår att sätta värde på alla uppskattning hon får. Var för övrigt föbi lilla skruttans grav och tände ett ljus idag igen, det är så fint vid graven nu när ljusen brinner i snön och sprider sitt varma sken över kyrkogården. Har också pratat med min mor och far ikväll och hoppas innerligt att de båda förstå hur mycket jag älskar och uppskattar dem båda. Jag vore inte den jag är utan deras kärlek och stöd genom åren. Så tack mamma och pappa!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

När det gäller min syster så stänger hon av, hon är och har alltid varit egoistisk på ett destruktivt sätt. I din situation har du mist en syster och har kvar en syster som inte bryr sig. Det gör det hela till en makaber situation. Det tog några år sen bestämde jag mig att släppa kontakten. Idag känns det helt rätt. Jag förstår att din situation med din syster gör dig både ledsen och arg.



Du får gärna bli min lillasyster :-) jag vill ha en syster som jag får ut något mentalt av.



NU ska vi boka en kväll.

Massor av pussar o kramar

2008-11-23 @ 09:21:44
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Kribbe, "Cyrus", "Benitez" Wavecut

Hej där Vania,

Hoppas och tror att du kommer ihåg mig från Pixel. Jag råkade av en slump hitta din blogg och läste om din syster och vi, både jag och min sambo Malin, måste få ge dig och din familj våra kondoleanser eller vad man säger. Har haft mycket nära vänner som gått igenom samma sak med cancer men haft turen att klara sig. Vi beklagar men tror och vet att du, som den människa jag lärde känna lite snabbt iaf., kommer hitta kraft att gå vidare samt ta denna energi och omvandla den till positiv energi istället.

Kram från oss båda!

Kribbe och Malin

2008-11-25 @ 18:22:33
URL: http://wavecut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0