Nu väntar jag på snön

Jag är när det gäller naturens speglingar en obotlig romantiker. När det snöar ute och det gnistrar som av stjärnor på mark och träd, när andedräkten står som en skir dimma ur munnen, ja då blir jag glad. Nästan sådär fjantigt, barnsligt och oförskämt lycklig! Det samma är när träden löv färgas av höstens alla vackra färger, när träd och buskar knoppas på våren eller när sommaren lägger sig som en varm famn och omsluter oss i sin värme, ja då blir jag lycklig! Varje dag när jag vaknar och tittar på min dotter känner jag lycka och tacksamhet att jag får vara här, andas och leva. Likaså varje kväll när jag det sista jag får göra innan jag somnar är att pussa min dotters panna, ja då är fylls jag av en vördnad inför livet och allt det ger. Det är faktiskt så att att Sonias död men framförallt hennes sjukdom och hennes envisa kamp och aldrig sinande framtidstro har gjort mig än mer tacksam för det jag har i detta nu. Att jaga en lycka när den redan finns precis här och nu, det är det ingen mening. Se först det du har, sedan kan du alltid drömma för drömmar föder tankar till förändring.

Jag vill ha jobbet jag sökte, går som på nålar och väntar tålmodigt även om det är svårt, så håll tummarna för mig, jag vet att Sonia gör det :)

Hur var det nu? Vara tacksam för det jag redan har? Ja just det, men å så gärna jag vill ha snö...

Kommentarer
Postat av: Linda

Håller både tummar och tår att du får jobbet gumman, du måste ringa och berätta:-)



Tänk att snön den kommer snart;-)



Nu måste jag allt sova, ska jobba heldag i morgon!!



Många kramisar Linda på Patrullgatan

2008-11-19 @ 00:35:52
Postat av: Katja

Alla tummar håller jag för din önskan!!!

& ivrigt väntar vi på svar...Puss i pannan så länge.

2008-11-19 @ 08:35:41
URL: http://www.finest.se/userBlog/?uid=27399
Postat av: Malino

Håller tummarna jag med att du får jobbet! Nu är snön här ha en fantastisk helg.. Kram

2008-11-20 @ 01:07:34
Postat av: Ola

hej vännen

hur mycke snö vill du ha, tror nog jag har så pass mycke så du kan få lite =)



Håller tummarna om jobbet



kramen



//Ola

2008-11-20 @ 17:09:13
Postat av: Nippertippan

Ja, jag håller tummarna!!! Gå ut, det FINNS snö!!!

Kramiz:)

2008-11-21 @ 11:25:08
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com
Postat av: Nippertippan

Svar: Hej Vännen! Jo, om söndagen passar alla tjejer så kan vi köra då. Jag har handlat allt som behövs, så det är bara pyssla! Vi får höras.

Kramiz:)

2008-11-21 @ 21:07:39
URL: http://hemtillnippertippan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0