Jag är bortskämd av min familj och mina vänner!

Nu ska ni får höra hur jag har det i min vardag. Jag kan gnälla stundtals över min dåliga ekonomi och hur jobbigt det är att leva på luft vidare tycker jag det känns hemskt att tala om för min dotter att vi inte har råd med en det ena en det andra. Ibland känns det lönlöst att jobba extra när de pengarna bara fyller de hål som redan grävts föregående månad. Det kan till och med hända att jag sjunker så långt att jag välter mig i självömkan. Sedan brukar de mest fantastiska saker hända...

I lördags natt när jag kom hem till mig efter en härlig kväll i goda vänners lag väntade en stor överraskning på mig. Min lillesyster Sonia som för övrigt var gullig nog att vara barnvakt åt min dotter hade under hemlighetsmakeri smusslat in en helt ny dator till mig. En dator som hennes älskade sambo byggt till mig, till MIG! Jag kan inte för mitt liv förstå att han gjort detta för min skull eller vad det nu beror på men min lycka är total. Min gamla dator som jag för övrigt också fått (av min far) höll på att säcka ihop så det var i grevens tid. Fullkomligt ödmjuk är jag inför denna gåva!

Sedan när jag igår kom hem från högskolan efter att svettandes ha suttit och skrivit det sista på tentan i specialpedagogik som skulle lämnas in igår mötte mig en syn på köksbordet. Där hade min kära lillesyster lagt upp två fina vita bh: r som hon inhandlat åt mig för att göra mig glad. Förutom det hade hon köpt ett par shorts och en topp till min dotter som också blev överlycklig. Hon ville givetvis använda kläderna på en gång.

Som om detta inte vore nog brukar Sonia köpa små och stora saker till mig titt som tätt och vid flera tillfällen har hon räddat mig ur ekonomisk knipa. Mamma ställer upp dag som natt för mig och min dotter, utan henne skulle mitt vardagsliv bli svårt att få ihop över huvud taget då min dotter bara har mig annars. Pappa hjälper med allt han kan och åtskilliga är de gånger han ställt upp på mig och min dotter. Min väninna Marie och hennes familj gör allt för oss i form av att bjuda på mat, bjuda upp oss till stugan och skämmer bort oss rent allmänt precis som min vän Milla gör. Hon har i födelsedagspresent till min dotter (och mig) köpt biljetter till musikalen Pelle Svanslös på Intiman i oktober.

Vad vill jag då säga med det här? Jo, det spelar ingen roll hur jobbigt och motigt det är rent ekonomiskt ibland för det går ALDRIG någon nöd på vare sig mig eller min tös, vi har allt vi kan önska och mer där till. För att verkligen ta i från tårna vill jag säga att fy bubblan vilka härliga vänner och vilken härlig familj jag har. Lyckligt lottad är bara förnamnet!


Kommentarer
Postat av: Sonia

Ja du, en person som vore ekonomiskt oberoende men inte ha någonting av allt som du har skulle vara så mycket mer fattig än du. Så varför klaga alls egentligen? ler

2008-06-11 @ 11:52:27
URL: http://jojis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0