Att räcka till och orka

Jag är en bekväm person som trivs i hemmets lugna vrå där jag gärna sitter ensam och myser med min dotter över en film eller en god bok. Visst uppskattar jag besök och att besöka andra men när klockan närmar sig kväll är det lugnet jag vill åt för att finna min inre ro och energi för att orka morgondagen. Givetvis finns det kvällar med sällskap jag aldrig vill ska ta slut, det kan vara i goda vänners lag, med systrarna eller med en älskare. Det är givetvis inte dessa kvällar jag pratar om utan de där andra när jag helt enkelt är för trött för att orka vara social men ändå för artig för att säga ifrån. Detta är den ena sidan av mig, den andra är att jag önskar att jag INTE var på det viset, att jag var mer "obekväm" av mig och älskade att ha mina vänner och min familj omkring mig hela tiden. Det är nämligen jobbigt att inte känna att jag räcker till alla gånger. De dagar jag vill vara hemma och "bara vara" för att jag är trött slits jag oftast ändå iväg för att vara social någon stans eller de dagar jag ska iväg är det ofta fler som vill ses just den dagen. Sedan är det så oerhört viktigt att få poängtera att jag är ensamstående till min dotter vilket betyder att hon måste "släpas" med till höger och vänster, även de gånger hon inte har någon lust vilket också kan skapa lite ångest inom mig. Visst ska barn "lära" sig att allt inte är roligt här i livet men det är ändå inte roligt att behvöva ha med ett barn som helst vill vara någon annan stans.

Sorry mina härliga bekanta men fröken Vania är en trött och slagen tös för stunden. Ge inte upp, jag kommer tillbaks med ny energi och sprudlande glädje, jag ska bara vila lite och sova lite och sitta ner en liten stund... Just nu vill jag vara hos min syster och gosa varje dag - hon behöver mig och jag behöver henne men detta till trots finns inte orken var dag, inte gör det mig till en dålig syster eller vän, bara en lite trött och bekväm en. Tur att hon vet att jag älskar henne ändå. Vet ni, det är det som är det bästa med att känna en person så väl, man kan kosta på sig att vara ärlig, ja vara precis den man är! :)

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Där har du mig; den ibland asociala. Man orkar inte alltid.

Och det måste vara okej...



Kram, V

2008-07-16 @ 20:28:38
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: nippertippan

Tat lugnt o vila upp dig. Bara du orkar ta dig till Takidas konsert dvs om antingen du eller jag vinner biljetterna!!!

2008-07-17 @ 10:02:00
URL: http://metrobloggen.se/nippertippan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0