Jag hörde talas om att någon behövde en slagborrmaskin...

Fröken K jag har en! Eller rättare sagt, min far ägen en som jag haft i mitt hem ända sedan jag flyttade hemmifrån men viktigt att poängtera är att den fortfarande är just min fars och inte min. Pappa har nämligen när det gäller vissa saker en väldigt stark känsla om vad som är mitt och ditt och rätt och fel och rätt är viktigt fick jag lära mig när jag växtre upp. Visst finns det en viss irioni i det jag säger nu eftersom alla dessa "rätt och fel" kan bli lite väl överdrivna stundtals men annars är det helt sant viktigt ibland.

Tillbaks till borren och fröken K- visst skulle jag nu kunna hävda att borren finns men inte är till utlåning vilket skulle göra mig till en lite gris, en elak liten sate. Då jag vill vara precis det motsatta säger jag till fröken K att jag mer än gärna lånar ut borrmaskinen till dig du söta. Tell me a day och jag tar med den till jobbet så kan du komma förbi och hämta den. Här snackar vi inte handy-man utan handy-woman med stort W. Ring mig, jag står i katalogen! :)

Igår premiärspelade jag spelet Buzz hemma hos syster och hennes sambo. Min dotter och systerson var också med och spelade detta fantastiskt roliga frågespel som bara måste upplevas. Bortsett från att min dotter lackade ur på slutet och visade att hon är en dålig förlorare måste jag säga att  - wow vilket underhållande spel! Vad gäller min lilla dotter så trodde hon inte på allvar att hon skulle vinna men det är klart det blev jobbigt för en liten 9-åring att åka på stryk mot oss "vuxna". Faktum är att första omgången spelade hon riktigt bra, synd bara att det inte räckte till för att hålla hennes annars så goa humör på topp.

Äntligen fredag - längtar redan efter kvällens fruktiga vin!

Kommentarer
Postat av: Lotta K alias frön K

:-) tack sweetie... jag håller med din pappa, mitt är mitt och ditt är ditt... det är inte så kul när man ska ha sina saker och glömt vem man har lånat ut den till.

Du får gärna ta med den på måndag så ringer jag dig i helgen..

tack snälla...kram kram

2008-07-18 @ 15:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0