Lite ditt och datt

Idag behöver min vän Nipertippan och hennes familj lite stöd och uppmuntran. Tänk att en "vanlig" magsjuka kan sluta med att de måste sitta och hålla sin dotters hand på lasarettet efter att hon blivit diagnostiserad med en inflammerad blindtarm som de inte kan operera. Denna söta, snälla tös har blivit "drenerad" på var och får antibiotika intravenöst. Jag hoppas verkligen att hon kryar på sig till jul så hon slipper få besök av tomten på lasarettet. Min dotter blev så bestört att hon började gråta när hon fick höra om sin vän som ligger och har så ont.

Helgen har varit skön och spenderats i stugan med mor och far. I lördags var det korvgrillning vid sjön med alla goda grannar och till kvällen avnjöt vi ett litet minijulbord som pappa hade ordnat på bästa sätt.

Förresten måste jag bara skvallra om ett par härliga mail jag fått som väckt en hel del gamla minnen till liv. Tänk vad några rader innehållande uppskattning och kärlek från svunnen tid kan få mig att må så gott och faktiskt minnas hur härligt det kändes att vara älskad.

Nu står soffan och väntar på mig, precis som alla kvällar. Det är en trygget i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0