Historia och nutid

Mina föräldrars stuga med dess omgivning har alltid legat mig varmt om hjärtat. Där ute finner jag ro, jag får tillfälle att samla energi, där har jag fått vänner och ovänner, där har jag upplevt, glädje, sorg, brutna hjärtan och kärlek. Just det dä rmed kärlek är något helt fantastiskt, det tror jag vi alla som fått uppleva den kan vara överens om. Hur som haver var jag ung och kär i en gosse och vi var ihop som det så fint hette när man var sexton år. Vi hade en ganaks så stormande tid ihop, många känslor, både på gott och ont. Uppbrottet blev ledsamt och sårade känslor och jobbiga tankar var ett faktum. Vi sågt sist när vi var arton och sedan dess har jag alltid av och till undrat vad han blev av, vad han gjort med sitt liv och vart han är på väg i livet. Jag antar att vi alla sitter med dessa tankar gällande någon ungdomskärlek och på något vis är det en ganska skön känsla.

Här om dagen fick jag så ett mail som har följts åt av fler mail. Mitt i all sorg, mitt i allt saknad efter min älskade Sonia så får faktiskt dessa mail fyllda med gamla minnen mig att må bättre, det är en skön känsla.

Just ja...jag har blivit med jobb, just det, jobb, jobb, jobb!!! Sicken fantastisk julklapp, jag känner mig så satans glad :)


Kommentarer
Postat av: Sophia Groth

Hej Vania!

Ett stort grattis till jobbet! Själv tycker jag att det är toppen att ha semester ett tag framöver;)...

Hoppas du och dina nära får en bra jul.

(Och jag är såååå nyfiken vilken denna mystiska kille från förr är!)

Kram Fia

2008-12-23 @ 15:51:29
Postat av: lotta

Bästa Vania, är så glad för din skull.

DU är verkligen värd en sådan julklapp, som jag alltid säger i allt elände "allt ont har något gott med sig".

GOD JUL finaste Vania

i januari ska vi tokfira

julkramar

2008-12-23 @ 17:23:35
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-12-23 @ 18:01:09
Postat av: Marie

GRATTIS, så får man se dig rätt ofta då(när man hämtar Misse). Hoppas ni får en mysjul trots att vissa saknas. Vi får fira snarast,puss o kram

2008-12-23 @ 18:03:28
Postat av: Therese(Lotta´Ks vän)

Grattis till ditt nya jobb Vania!

God Jul & Gott Nytt 2009 önskar jag dig oxå!



Julekram från Therese

2008-12-23 @ 19:23:11
Postat av: Jörgen Ström

Grattis till ditt nya jobb!!!!!!!!!!!!

God jul och gott nytt år på er.

Skicka gärna ett mail om du har lust.

2008-12-23 @ 20:31:56
Postat av: Eva Ö

Grattis till jobbet!. Vad glad jag blir för din skull!.. Ha en god fortsättning & Gott Slut!

Gott Nytt År! Kramar från Eva



2008-12-27 @ 14:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0