God jul önskar jag er alla!

Nu är dopparedagen så äntligen här och den började så mysigt med min dotter, min vän M och hennes dotter. Vi satt alla fyra och hade en härlig julfrukost tillsammans, tänk vilket mysigt sätt att börja julafton på. Jansson har precis klivit ur ugnen (eller hur det nu heter) och strax ska jag värma gröten som ska avnjutas av oss fyra som redan är här men även med svågern och mamma.

Idag vill jag också passa på att hylla min syster Sonia, min vackra ängel, och tacka henne för alla jular vi fick tillsammans och alla härliga och mindre härliga minnen vi delat genom åren. Av hela mitt hjärta hade jag önskat att hon fått vara med oss i år igen, jag hade en stor förhoppning att hon skulle lyckas mota bort cancern ur kroppen men se inte ens den starkaste klarar allt. Så till dig Sonia vill jag säga - God jul, skål och jag älskar dig!

Till er alla där ute - en riktigt god jul och glöm för allt i världen inte bort att ge uppskattning till varandra denna dag och alla dagar!

Kommentarer
Postat av: Tina i Falun(men nu i Västerås)

Kära Vania. Då har vi klarat av julaftonen. För det känns lite som ett högt trappsteg att gå upp på. Vi i vår familj, tog oss ut till Hovdestalund, minneslunden, och vi hade med oss ljus, pepparkakor o "körvänlig" glögg. Vi tände ljusen, stod tysta en stund, var o en i sin tanke, sen hällde vi upp glögg o tog en pepparkaka. Kanske udda tyckte en del, men för oss kändes det bra. Vi sa God Jul till pappa och hej då, sen gick vi därifrån. Smärtfritt, absolut inte..........acceptansen har fortfarande inte infunnit sig att så här är det.



Jag vill önska dig o din lilla tjej, och familj såklart, en god fortsättning och såklart tänker jag varma tankar om Sonia o pappa där de är o kikar på oss.



Kram Tina

2008-12-25 @ 09:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0