Det är en fin morgon

När jag och lillan hade tagit vår obligatoriska promenad till skolan i den kyliga morgonen tog jag cyklen och åkte förbi Sonia. Jag tycker inte om när jag kliver in på kyrkogården och jag ser att det inte lyser på hennes grav, jag vill att det alltid ska skina där över hennes själ. Fick sällskap av bästa vännen M som jag mötte på vägen och tillsammans gick vi in på kyrkorgården och tände ett ljus. Nu lyser det så fint där och den lilla snö som har fallit under natten täcker granriset och ljungen med ett tunt lager vitt puder.

Nu sitter jag på Mdh och inväntar mina kurskamrater och med raderna jag precis skrev vill jag bara säga - det är en fin morgon idag, ta till vara på den och resten av dagen idag!

Kommentarer
Postat av: Linda

Du skriver så otroligt vackert min vän, i morse kändes allt så tungt efter allt som hände i går.



Men läser dina rader och tar bestämt fasta på att i dag är det en fin morgon. Ska se till att ta vara på den.



Många kramar till dig i från mig!!

2008-12-10 @ 09:16:59
Postat av: Lotta

Jag håller med dig, jag vill alltid att det ska lysa på Sonias grav. Jag var förbi i söndags, alltid när jag läser på hjärtat "Sonia 1978-2008" så börjar tårarna rinna.

Har en ritual att jag alltid tittar upp i himlen när jag går därifrån, jag är säker på att hon tittar ner på mig.

Förra gången jag var där skingrades molnen igen och solen stack fram, det tar jag som ett tecken.

Massa kramar till dig, underbara människa

2008-12-10 @ 10:52:54
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Marie

Så vackert och stilla var det i morse, glad att jag sprang på dig och fick sällskapa och känna med dig en stund sådär hos lilla Sonia. Kikar in där varje morgon när jag är på språng till dagis o jobb i min tanke hälsar jag alltid på henne :)

2008-12-10 @ 15:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0