Bråda dagar

Stressen är en faktor att räkna in såhär nära jul. Det är tentor som ska skrivas, grupparbeten som ska göras, klappar som ska inhandlas, matlistor som ska skrivas, vänner som ska besökas och vänner som man ska hinna umgås med också. Just ja, städningen får heller inte glömmas, för vem vill sitta på ett grusigt och dammigt golv och gnissa? Städnignen står på schemat för måndagen och på tisdagen ska julmaten inhandlas och tillagas. Spriten då, när fan ska den hinnas med att inhandlas? Som sagt, bråda dagar...

Fem dagar kvar, tänk att om fem dagar, ynka fem dagar är det jul, jul utan Sonia. Hon ska ändå få sig en pepparkaka med sitt namn på som ska hänga i granen, för kan hon inte vara här hos mig rent kroppsligt så får det bli via symboler som pepparkakshjärtan, ljus och fotografier. Jag vill ha henne här, hon ska vara hos mig på jul, så enkelt är det.

Nu väntar ett julavslutning som jag inte kan avvara!

Lev väl!

Kommentarer
Postat av: lotta

hooo hooo hooo, jag tog några glas champagne för dig igår är nog därför jag har headache idag :-)

kvällen var lyckad :-)



hoppas ni hade det så bra som möjligt i stugan med tanke på den kommande julen.

bamsekram

2008-12-21 @ 11:56:18
URL: http://lottak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0