Renovering och följderna efter den

Äntligen är tapetseringen av mitt rum och min dotters rum klar och riktigt fint blev det också. Thildes rum har en ljusrosa fondvägg och tre ljusgrå vilket passar min "prinsess-pojkflicka" som handen i handsken. Mitt rum har fått tre härligt äggskalsvita väggar och en fondvägg som är mörkgrå med ett blommönster i svart-vitt-silver och I'm så fucking nöjd så det finns inte! Borde då inte allt vara frid och fröjd nu? Egentligen är det väl det men herre gud som det kliar i hela min kropp att få göra om hela lägenheten på en gång. Vardagsrummet ska få ny färg på en vägg, bokhyllan ska hivas iväg och ersättas av vägghyllor och så ska jag ut på IKEA och införskaffa en liten bokhylla. Just det, när lönen kommer i augusti blir det en ny soffa också, jag kan helt enkelt inte tillåta mig leva på mer kredit även om det är så enkelt att göra. Vidare ska jag fixa en arbetsbänk i köket där jag och Thilde kan ha datorn samtidigt vet jag att jag kommer behöva en arbetsplats när jag blir färdig lärare i dec-jan.  Ett par nya sängbord behöver jag också ha, någon som har ett par vita till övers eller ett par i ek? Dessa följder blir oändliga känns det som och det på grund av lite tapetsering. Sedan måste jag renska mitt källarförråd för att få plats med saker som finns inne i lägenhetens förråd för att få plats med saker som inte får plats i hyllorna....

Måste offentligt tacka min syster och hennes sambo för att de investerade i en fin vit bokhylla med sexton fack i till Thilde i en tidig födelsedagspresent. Den fina hyllan blev kronan på verket i hennes rum och hon är så glad och nöjd.

Vidare måste jag också erkänna att skolan aldrig känts så motig som den gör just nu. Det är uppförsbacke och jag antar att det har lite att göra med att målet närmar sig lika mycket som det har med innehållet denna termin att göra. Visst kämpar jag på och jag är väldigt stolt över mig själv som klarat av det jag gjort och förutsatt att klara. Bra jobbat Vania!

Idag ska jag följa med Sonia upp på lasarettet när hon ska träffa sin läkare. Vill gärna finnas som stöd och hålla handen men framförallt bara vara där som den positiva person jag är :) Sonia skulle ha fått sina cellgifter idag men nej då, värdet på de vita blodkropparna var för lågt för att de ska kunna ge henne cellgiftet. Så oerhört frustrerande att inte kunna få köra igång på de dagar som är inplanerade. Dels den mentala peppningen som jag är säker på att hon måste genomgå inför varje behandling samt allt praktiskt runtomkring som arbete och eventuelle möten som måste flyttas om och anpassas.

Förresten så lekte Sonia, jag, mamma och Thilde hårmodeller här hemma igår och nej, jag kan inte lägga ut bilder ännu och inte på de andra men väl på mig själv. Och då vill jag verkligen att ni håller med mig när jag säger - jag ska INTE ha långt hår!

Kommentarer
Postat av: yamamilla

Yama kommer som ett skott när de är dags att städa i källaren din
;)

2008-04-29 @ 10:26:41
Postat av: yamamilla

Yama kommer som ett skott när de är dags att städa i källaren din
;)

2008-04-29 @ 10:28:02
Postat av: Bigt

Håller tummarna för din syster.....

Kramar

2008-04-29 @ 15:02:17
URL: http://bigt.blogg.se
Postat av: Ullman ;)

Halkar in pa en bananskal:)
Kram fran Ullman (landet/ sala) i Amerika

(austin, 2008)

(anvnanm o losen till mig blogg)

2008-05-01 @ 23:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0